«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

«Երկրագնդի խնդիրը մշակութային է»

«Երկրագնդի խնդիրը  մշակութային է»
05.02.2013 | 11:39

Երևանում անցկացվում են իրանական մշակույթի օրեր` նվիրված Իրանի իսլամական հեղափոխության 34-րդ տարեդարձին: Այս օրերին Երևանում կազմակերպվում են ցուցահանդեսներ, ֆիլմերի ցուցադրություն, գրքի շնորհանդես և այլ միջոցառումներ:
Հայաստանում Իրանի դեսպանատան մշակույթի կենտրոնի խորհրդական ՄԵՀՐԱՆ ՇԻՐԱՎԱՆԴԸ մեզ հետ զրույցում նշեց, որ Իրանում կարևոր տեղ է զբաղեցնում մշակույթը. տարեկան անցկացվում են 80-ից ավելի միջազգային փառատոներ, որոնցից 20-ը` մշակութային: Միայն Թեհրանում ամեն օր շուրջ տասը ազգային միջոցառում է լինում: Ավելի քան 3000 արվեստի կրթական կենտրոն է գործում այս երկրում, տպագրվում են մեծ թվով գրքեր:

-Մեր օրերում հասարակական-քաղաքական խնդիրները երկրորդ պլան են մղում արվեստն ու մշակույթը: Ինչո՞վ է պայմանավորված մշակութային նման աշխույժը` հասարակական ակտիվությա՞մբ, թե՞ պետական քաղաքականությամբ:
-Իրանի հեղափոխությունը մշակութային հեղափոխություն էր: Մենք այս ոլորտում ավելի ակտիվ ենք. ամբողջ աշխարհի 86 երկրներում մշակույթի կենտրոններ ունենք: Նույնիսկ Աֆրիկայում նման մի կենտրոն կա: Արևմուտքից արևելք Իրանը մշակույթի խորհրդականներ ունի, որոնք աշխարհում կարևոր տեղ են զբաղեցնում:
-Ի՞նչ գիտեիք Հայաստանի մասին մինչ մշակույթի խորհրդականի պաշտոնը ստանձնելը:
-Նախքան այստեղ գալը 3000 էջ գրականություն եմ ընթերցել: Երբ եկա Հայաստան, ավելի շատ սիրեցի հայ ժողովրդին ու երբ ավարտեմ աշխատանքս, վստահ կարող եմ ասել, որ հայ ընկերներիս հետ կապը կշարունակեմ:
-Քաղաքականությունը, ժողովուրդների միջև եղած տարաձայնությունները արտացոլվում են գրականության մեջ: Մյուս կողմից` եղած խնդիրները հնարավո՞ր է հարթել գրականության, մշակութային երկխոսության միջոցով:
-Շատ խնդիրներ են հարթվում գրականության և արվեստի միջոցով: Երկրագնդի խնդիրը մշակութային է: Շատ ականավոր դեմքեր փաստում են, որ մշակույթն է վերահսկում ամեն ինչ` արվեստը, գրականությունը, պոեզիան, կրոնը: Ի դեպ, ես դասավանդում եմ ԵՊՀ-ում և պետք է ասեմ, որ հայ ուսանողները սիրում և հետաքրքրվում են Իրանի արվեստով:
-Երևանի Կապույտ մզկիթը, Իրանի Իսլամական Հանրապետության մշակույթի կենտրոնի և ՀՀ մշակույթի նախարարության օժանդակությամբ, տվյալ պահին գտնվում է ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ում գրանցման փուլում, որպես ընդհանուր մշակութային ժառանգություն։ Ինչպե՞ս եք գնահատում մշակութային այս քաղաքականությունը:
-Երևանի Կապույտ մզկիթը տարածաշրջանի ամենամեծ մզկիթներից մեկն է: Իսլամական այս մեծ կենտրոնը 18-րդ դարում կառուցել է Երևանի խան Հոսեյն Ալի Խանը, ապա վերակառուցվել է Իրանի Իսլամական Հանրապետության միջոցներով, Հայաստանի ազատագրումից հետո: Սա իր հերթին ցույց է տալիս Իրանի հատուկ ուշադրությունը իսլամական շինությունների նկատմամբ` աշխարհի բոլոր անկյուններում։ Այս կենտրոնը, բացի կրոնական ծիսակատարություններից, հայերի և իրանցիների համար կազմակերպում է տարբեր մշակութային միջոցառումներ: Շնորհակալություն ենք հայտնում ՀՀ մշակույթի նախարար տիկին Հասմիկ Պողոսյանին, ով ոչ մի ջանք չի խնայել այս գործընթացի կազմակերպման համար:
-Իսկ Իրանում կա՞ն հայկական հուշարձաններ, որ նույնպես կարող են ընդգրկվել ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի մշակութային ժառանգության ցանկում կամ արդեն ընդգրկվել են:
-ԻԻՀ մշակութային ռազմավարության մեջ կրոնական և հոգևոր ժառանգության պահպանումը մեծ նշանակություն ունի, մասնավորապես` հայերին վերաբերող խնդիրները, որոնք Իրանում ամենամեծ համայնքն են համարվում։ ԻԻՀ Սահմանադրության համաձայն, կրոնական ծիսակատարությունները փոքրամասնություններ կազմող ժողովուրդների համար թույլատրելի են։ Նրանց հոգևոր արժեքների պահպանման խնդիրն առաջնային է։ ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի ցուցակում ընդգրկված են Ս. Թադևոս (Կարա Քիլիսա) և Ս. Ստեփանոս եկեղեցիները, ինչը ցույց է տալիս այս շինությունների կայունությունը և Իրանի ուշադրությունը հայերի մշակույթի ու արվեստի պահպանման նկատմամբ։ Նման քաղաքականությունը շարունակական է Իրանում:
-Թվով քանի՞սն են Իրանում գործող հայկական եկեղեցիները:
-Իրանում 300-ից ավելի եկեղեցի կա, որոնցից 200-ը հայերին է պատկանում (Ատրպատականում, Թեհրանում, Սպահանում, Համադանում): Բոլոր հայկական եկեղեցիները գործող եկեղեցիներ են համարվում, որտեղ շուքով կատարվում են կրոնական տարբեր ծեսեր։ Իսլամական մեջլիսում 2 հայ ներկայացուցիչներ կողք կողքի գործում են` ի նպաստ կրոնական ազատության երկու ժողովուրդների միջև, որոնք հարազատաբար շփվում են միմյանց հետ:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1740

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ